Jedzenie najlepsze na konkretne problemy zdrowotne

Odpowiednio skomponowana dieta może nie tylko zapobiegać chorobom, ale także pomóc je wyleczyć. Gdy chorujemy nie ograniczajmy się tylko do łykania tabletek, ale przyjrzyjmy się także temu, co jemy.

Cukrzyca

Odpowiednia dieta pozwala uniknąć zachorowania na tę chorobę. Jest konieczna, gdy choroba już się pojawi, gdyż dzięki niej można zmniejszyć dawki leków. Podstawą diety antycukrzycowej powinny być produkty pełnoziarniste oraz warzywa. Owoce mają dużo cukru, dlatego z nimi należy uważać. W świetle badań, których wyniki niedawno ujrzały światło dzienne wynika, że nad cukrem pomaga zapanować witamina D. Nie tylko korzystnie wpływa ona na wydzielanie insuliny, ale reguluje również gospodarkę węglowodanową. Można uniknąć niedoborów witaminy D wzbogacając swoją dietę o nabiał, jajka i ryby morskie.

Słaby wzrok

Słaby wzrok bardzo często jest skutkiem niedoboru zeaksantyny i luteiny. Substancje te chronią oczy przed nadmiarem promieniowania UV, które zwiększa ryzyko zaćmy. Chronią one także plamkę żółtą przed uszkodzeniami, czyli zapobiegają zwyrodnieniu plami. Źródłem tych substancji są żółtka jaj, szpinak, papryka, brokuły.

Przekwitanie

Okres ten w życiu kobiety wiąże się z niedoborem naturalnych estrogenów. Można je zastąpić fitoestrogenami roślinnymi. Jako doskonałe źródło fitoestrogenów polecana jest przede wszystkim soja. Ale podobne działanie ma nasze rodzime siemię lniane. Odpowiednikiem naturalnych estrogenów są zawarte w siemieniu lignany.

Choroby tarczycy

Na pracę tego gruczołu korzystnie wpływa witamina D oraz probiotyki. Do posiłków warto włączyć zawierające dobroczynne bakterie naturalne jogurty i kiszoną kapustę. Źródłem witaminy D są jaja i morskie ryby.

Żylaki

W przypadku żylaków w diecie powinny znaleźć się przede wszystkim produkty, które wzmocnią naczynia krwionośne. Taką zdolność maja szczególnie warzywa i owoce, które są bogate w witaminę C i flawonoidy. W diecie powinny znaleźć się jabłka, papryka, winogrona albo pomidory, które biorą udział w produkcji kolagenu.

Related posts:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *